La revista
Science Express publica un article de la Universitat de Bristol on es posa de
rellevància la sofisticació de la comunicació floral a fi d’atraure l’atenció
dels seus principals clients pol·linitzadors. Aquesta comunicació es basaria en
l’elaboració per part de les flors de camps magnètics atraients, a part de les
seves formes, coloracions i fragàncies.
L’investigador Daniel
Robert compara aquesta estratègia amb la que farien servir els establiments amb
els seus rètols lluminosos de neó per atraure els seus potencials consumidors.
Aquests senyals elèctrics podrien treballar de forma sinèrgica amb els altres
senyals típicament florals, fet que n’augmentaria la seva eficàcia.
Les flors
generarien camps elèctrics que serien percebuts pels cossos pilosos dels seus
pol·linitzadors, essent aquest camp més intens com més gran fos la seva càrrega
nectarífera. Això explicaria en part l’habilitat que tenen les abelles per
distingir amb molta rapidesa si una flor requereix o no d’una parada per fer
recol·lecció. Les flors són honestes, essent aquesta publicitat no enganyosa la
que podria explicar el perquè la fidelitat flor – abella continua.
Autors: Dominic Clarke, Heather Whitney, Gregory Sutton and Daniel Robert
Article BBC
Informa: Maria Micó i Mireia Bes
Autors: Dominic Clarke, Heather Whitney, Gregory Sutton and Daniel Robert
Article BBC
Informa: Maria Micó i Mireia Bes
0 comments:
Publica un comentari a l'entrada