16 de maig 2015

ABELLA EN MIG DELS GERANIS?


Hola, bona tarda. 

Els escric per demanar-los consell. L'altre dia vaig trasplantar un gerani i la meva sorpresa va ser que al seu interior estava tot ple de fulles. Després em vaig adonar que eren els niu d'una abella. Dins hi había una larva i un gel que debía ser l'aliment.

Davant el fet curiós i la ignorancia vaig continuar amb el canvi de terra del gerani.

Ahir la sorpresa es que al anar a regar el gerani l'abella tornava a portar fulles i a fer el nou niu.

He iniciat una recerca a internet i he vist que si que hi ha una classe d'abelles que tallen fulles i que tenen gran capacitat de polinització.

El fet és que ara no sé què fer, si es convertirà tot en un gran niu  d'abelles i és millor que ho llenci tot o ho deixo tal com està. Tampoco sé si és una espécie invasora i un perill per les altres abelles i és millor treure-ho tot. 

Moltes gràcies. 

MARIA.

Foto:  ichn.iec.cat

4 comments:

mel ha dit...

Hola, per el que escrius semblaria una abella del génere megachile, que poden fer el niu a terra i l'omplen de trossos vegetals, etc. Son nius molt petits que realment no comporten cap perill. Ajudaria però una foto de l'abella en questió. Salutacions.

Unknown ha dit...

Hola Maria, hay un grupo de abejas llamadas comunmente abejas solitarias, estas abejas nunca llegan a formar una colonia y ademas no pican. Efectuvamente son unas escelentes polinizadoras. Yo te recomiendo dejar tu maceta tranquila y observar la vida de estos interesantes insectos.

Maria ha dit...

Hola Julio i Mel
Gràcies pel vostre comentari.
L'abella no l'he tronat a veure però deu anar fent la seva feina perquè el roser té les fulles ben retallades.
Em feia por que no fos una vespa o algun altre insecte, però buscant per internet vaig trobar informació sobre la Megachile i aquest blog.
Ha sigut tot un descobriment.
Salutacions.

Anònim ha dit...

Hola bon dia.
Estava a la terra dins un test de plàstic on tinc un grani. Al voler
canviar la terra del test estava tot ple de fulles al seu interior. Eren com petites cel.les on dins hi havia una larva i una espècie de mel.
L'abella o insecte vaig veure que entrava per un forat sota el test
per on surt l aigua quan rego.

Molt agraïda per les respostes

MARIA