14 de desembre 2013

PERILL ABELLES?


L'altra dia mentre passejava en bicicleta per la muntanya vaig veure un rètol com aquest... Un tros més enllà vaig veure una conjunt de 12 arnes poblades amb abelles... sorprenent!

Estic realment sorprès i entristit que hi pugui haver algú que tingui abelles i sigui capaç d'advertir als muntanyencs de la seva existència, com si elles fossin un perill... que fort!

Les abelles són dòcils i respectuoses, i només són territorials si hom s'hi acosta a pocs metres... Elles i només elles es mereixen la protecció de les males praxis que fan alguns humans... el perill són els humans i no pas elles.

Redacció d'Ecolluita

1 comments:

Mel ha dit...

De fet les abelles poden ser un perill, i molt gran, per a persones alérgiques al seu verí. Només per aquest motiu, per avisar a aquestes persones d'un perill - que per elles potser mortal, ja es imperatiu posar aquests cartells. Qui no ho faci es un apicultor irresponsable i fins i tot criminal. Com tu dius, les abelles son territorials i protegeixen el seu niu quan senten perill. Si una persona (o un nen) s'hi acosta massa, perque no sap que n'hi ha, pateixirá les consequencies. I aixó s'ha d'evitar. Perdoneu el meu catalá deficient, no es el meu idioma.
Salutacions.