04 de març 2013

CAMPS FLORALS ELÈCTRICS

 bbc.co.uk

La revista Science Express publica un article de la Universitat de Bristol on es posa de rellevància la sofisticació de la comunicació floral a fi d’atraure l’atenció dels seus principals clients pol·linitzadors. Aquesta comunicació es basaria en l’elaboració per part de les flors de camps magnètics atraients, a part de les seves formes, coloracions i fragàncies.

L’investigador Daniel Robert compara aquesta estratègia amb la que farien servir els establiments amb els seus rètols lluminosos de neó per atraure els seus potencials consumidors. Aquests senyals elèctrics podrien treballar de forma sinèrgica amb els altres senyals típicament florals, fet que n’augmentaria la seva eficàcia.  

Les flors generarien camps elèctrics que serien percebuts pels cossos pilosos dels seus pol·linitzadors, essent aquest camp més intens com més gran fos la seva càrrega nectarífera. Això explicaria en part l’habilitat que tenen les abelles per distingir amb molta rapidesa si una flor requereix o no d’una parada per fer recol·lecció. Les flors són honestes, essent aquesta publicitat no enganyosa la que podria explicar el perquè la fidelitat flor – abella continua.

Autors: Dominic Clarke, Heather Whitney, Gregory Sutton and Daniel Robert

Article BBC

Informa: Maria Micó i Mireia Bes