11 d’abril 2011

BALANÇ ECOLLUITA


Transcorregut el primer trimestre des de la creació d’Ecolluita, la veritat és que el balanç que  en faig és bo, tot i les crítiques, és clar. Crec que després de 3 mesos, aconseguir més de 6000 lectures al centenar d’articles que he penjat al diari, és per sentir-se molt satisfet. Tot i això, aquest principi d’abril ha estat complicat, amb atacs cruels contra aquest bloc i cap a la meva persona, i crec, sincerament, del tot injustificats.

Ecolluita ha tingut sempre una voluntat constructiva i ha donat cabuda a tot tipus de comentaris, vinguin d’on vinguin, seguint directrius estrictament informatives. El criteri de publicació ha estat absolutament imparcial, regit per criteris de qualitat periodística i d’ordre d’arribada a la redacció. De la mateixa forma s’han tractat els comentaris que m’han arribat, els quals han estat tots publicats i, si ha calgut, contestats.

No entenc, doncs, l’actitud d’alguns apicultors, que han atacat el meu diari, sempre utilitzant altres canals, doncs l’argumentació directe el fa por, sempre buscant camins obscurs per fer valer la seva raó, que no és amiga de la transparència. Aquest diari és lliure, i les opinions flueixen en totes les direccions. Jo no he declarat la guerra a ningú, encara que, dins del diari, algú utilitzi aquest espai per fer-se sentir. Que sàpiga tothom que ningú em farà callar, i aquells que la paraula democràcia els faci por, doncs Ecolluita serà la seva pedra a la sabata.

Aquest diari ha convidat a participar a persones de molts àmbits diferents, tècnics, ecòlegs, botànics, veterinaris, apicultors, sindicats, revistes, etc. D’alguns he rebut un tracte exquisit, fins i tot alguns s’han quedat al meu costat i han col·laborat de forma assídua, tot proporcionant-me material propi o aliè. D’altres, però, no s’han dignat ni ha contestar, amagats en la seva cuirassa de hipocresia i males intencions, assenyalant aquest diari com un instrument dels apicultors ecològics per lluitar contra l’apicultura tradicional.

No cal dir que jo sempre estaré al costat d’aquells que defensen l’apicultura sostenible, aquells que veuen en les abelles la possibilitat d’amplificar el seu amor per la natura. De fet en el bloc, jo i els meus col·laboradors, ja ens definim d’aquesta forma: “ECOLLUITA és un col·lectiu d'apicultors, naturalistes i tècnics que han trobat en les abelles una font d'inspiració dels seus anhels ecologistes”.

Amics i amigues d’Ecolluita aquesta és, si voleu, la vostra llar, no us faci por dir el que penseu, a mi m’interessa. Qualsevol persona pot participar en aquest projecte informatiu, sigui qui sigui, vingui d’on vingui, parli l’idioma que parli. Els vostres articles o els vostres comentaris seran benvinguts i publicats, vull que tothom sàpiga que hi ha una manera diferent de fer les coses, i que no cal aquesta rigidesa malaltissa que només vol fer silenciar els més febles.

Rebeu tots una cordial salutació i una forta abraçada, i de forma molt especial a tots aquells col·laboradors que m’han acompanyat durant aquests primers tres mesos. Espero que el nostre treball conjunt duri molt de temps.

Gràcies

Autor: Manel Garcia – Editor i responsable d’Ecolluita

4 comments:

Rosa ha dit...

LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ! només faltaria.
El que si hauríem d'aprendre tots és a respectar, a dialogar i a ser sincers, però clar com som els éssers suprems i RACIONALS del planeta terra -ja,ja,ja, sempre m'ha fet molta gràcia aquesta classificació... que ignorants que sóm, hòstia santa - , actuem com actuem.

Salut i raonament!

Lluís ha dit...

Vull manifestar el meu suport a aquest diari. Jo el maig descobrir per casulaitat i molt grata va ser la sorpresa. Amb els articles aquí publicats he après i m'he entetingut.
Moltes gràcies per tot, a tu Manel i a tots aquells col·laboradors que feu possible aquest diari. Espero que pogueu continuar com fins ara.

Lluís A.T.

Unknown ha dit...

NUNCA LLUEVE A GUSTO DE TODOS

Anònim ha dit...

Hola a tots!!
Jo acabo de començar en aquests fantàstic món de les abelles, i trobo que aquests diari és genial !! Em serveix per consultar i per veure els diferents punts de vista o manera de fer apicultura . I que cadascú faci el tipus d’apicultura que li sembli sense molestar-ne a la resta, visca la diversitat d’opinions. Et felicito per aquest projecte!!!