11 de febrer 2011

FRANCESC GRAELLS

En Francesc Graells Sallarés és la viva imatge de la modèstia, una persona acostumada a treballar i un assistent incansable dels cursos apícoles. És també l’impulsor i coordinador del concurs de fotografia de l’ASAB.


En Francesc és un amant de la fotografia, encara que no ho reconeixi, doncs sempre ha volgut potenciar aquest art dins del món de les abelles. Ell ens diu: “de la fotografía en sóc un aprenent, però en mica en mica vaig millorant”.

Guanyadors del VI Concurs de Fotografia ASAB 2009 - En Francesc Graells és el de la dreta de tot.   http://asabapicultors.entitatscastellar.cat/ 

L'idil·li d'en Francesc amb les abelles d'on ve? En Francesc ens contesta: “vaig agafar afició a les abelles durant un curs de fructicultura que es feia a Alella, quan en una paret de la finca vaig observar la presència d’un eixam silvestre, i cada dia a l’hora d’esmorzar es convertía en la meva distracció i curiositat. Això em va estimular i vaig indagar sobre qui em podría informar, i d’aquesta manera em vaig animar a comprar dos eixams i totes les eines necessàries. Actualment tinc el límit d’eixams que crec que puc cuidar, unes quaranta caixes”.

Foto 1: Eixam d'abelles a punt per ser caçat

Foto 2: Meravellosa bresca a punt de ser desoperculada

Foto 3: Una abella recol·lectora entre espígols (Lavandula angustifolia)

Foto 4: L'ametller (Prunus dulcis), una floració primerenca

Autor: Esteve Miràngels